Az Apollo gépei már évek óta nagy népszerűségnek örvendenek az Államokban. A Delta Jet és a Jet Star sikerén felbuzdulva támadt az ötlet, hogy a kettőből egy, a tengerentúli igényeknek még pontosabban megfelelő csúcsmodellt hozzanak össze. A csaknem egy éven át tartó fejlesztésben kinti forgalmazójuk, a Tampa Bay Aerosport is részt vett. A közös munka eredményeképpen 2007-ben megszületett az „összeolvadást” munkanevében is jelző Fusion prototípusa, azóta pedig már a tökéletesített, végleges változat, a Monsoon tarol az amerikai piacon.
Már a Fusion megalkotásakor is kiderült, alapvetően kényelmi és esztétikai téren kell az amerikai vásárlók igényeihez alkalmazkodni. A prototípus készítésekor a Jet Star üléskeretének szögét ugyan megtartották, de maguk az ülések a Delta Jet műanyag ülésformáinak átalakított változataiból készültek, hogy mindkét utas nagyobb kényelemben repülhessen. A másik különbség a magyar (királydinnyés) terepviszonyoktól igencsak eltérő floridai homokos placcokból adódik: ott elkelnek a nagy, könnyű, ballonos kerekek. A trájk mindenben egyedi kialakítást és külsőt kapott, a burkolatok formájától azok anyagáig: a prototípus burkolata – rendelésre – műanyag helyett szénszálas szerkezetű.Az amerikai tapasztalatok nyomán „tuningolt” Monsoon még nagyobb komfortot nyújt, és még tetszetősebb külsővel csábítja a vevőket. A motorburkolat még zártabb, hátul kétoldalt pedig plusz légbeömlő nyílásokat kapott. Az eredetileg fix oktatópedálok tengelyének megdöntése és állíthatóvá való átalakításuk révén immár minden testalkatú pilótának tökéletes kényelmet nyújt a trájk, amit még a kialakított könyöklők is fokoznak.
Motorizációként 582-es és 912-es Rotaxszal rendelhető, ez utóbbinak is mindkét, 80, illetve 100 lóerős változatával.
Az áprilisban a floridai Lakelandben tartott Sun’n Fun repülős kiállításon nagy sikerrel mutatkozott be a Monsoon. Olyannyira népszerűnek bizonyult, hogy azóta kereken egy tucat megrendelést vettek fel rá, és bizonyára a folytatás sem várat magára. Hosszabb távon pedig nem csak a tengerentúliaknak jut a jóból, az egriek már tervezik az európai piacra dobható változatot is, mely a vékony falú ballonos kerekek helyett strapabíróbb futóművel készül majd.
Szöveg: Kádár Andrea
Képek: Apollo
Képek: Apollo