Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

Monsoon


Az Apollo gépei már évek óta nagy népszerûségnek örvendenek az Államokban. A Delta Jet és a Jet Star sikerén felbuzdulva támadt az ötlet, hogy a kettõbõl egy, a tengerentúli igényeknek még pontosabban megfelelõ csúcsmodellt hozzanak össze. A csaknem egy éven át tartó fejlesztésben kinti forgalmazójuk, a Tampa Bay Aerosport is részt vett. A közös munka eredményeképpen 2007-ben megszületett az „összeolvadást” munkanevében is jelzõ Fusion prototípusa, azóta pedig már a tökéletesített, végleges változat, a Monsoon tarol az amerikai piacon.

Már a Fusion megalkotásakor is kiderült, alapvetõen kényelmi és esztétikai téren kell az amerikai vásárlók igényeihez alkalmazkodni. A prototípus készítésekor a Jet Star üléskeretének szögét ugyan megtartották, de maguk az ülések a Delta Jet mûanyag ülésformáinak átalakított változataiból készültek, hogy mindkét utas nagyobb kényelemben repülhessen. A másik különbség a magyar (királydinnyés) terepviszonyoktól igencsak eltérõ floridai homokos placcokból adódik: ott elkelnek a nagy, könnyû, ballonos kerekek. A trájk mindenben egyedi kialakítást és külsõt kapott, a burkolatok formájától azok anyagáig: a prototípus burkolata – rendelésre – mûanyag helyett szénszálas szerkezetû.
Az amerikai tapasztalatok nyomán „tuningolt” Monsoon még nagyobb komfortot nyújt, és még tetszetõsebb külsõvel csábítja a vevõket. A motorburkolat még zártabb, hátul kétoldalt pedig plusz légbeömlõ nyílásokat kapott. Az eredetileg fix oktatópedálok tengelyének megdöntése és állíthatóvá való átalakításuk révén immár minden testalkatú pilótának tökéletes kényelmet nyújt a trájk, amit még a kialakított könyöklõk is fokoznak.
Motorizációként 582-es és 912-es Rotaxszal rendelhetõ, ez utóbbinak is mindkét, 80, illetve 100 lóerõs változatával.
Az áprilisban a floridai Lakelandben tartott Sun’n Fun repülõs kiállításon nagy sikerrel mutatkozott be a Monsoon. Olyannyira népszerûnek bizonyult, hogy azóta kereken egy tucat megrendelést vettek fel rá, és bizonyára a folytatás sem várat magára. Hosszabb távon pedig nem csak a tengerentúliaknak jut a jóból, az egriek már tervezik az európai piacra dobható változatot is, mely a vékony falú ballonos kerekek helyett strapabíróbb futómûvel készül majd.

Szöveg: Kádár Andrea
Képek: Apollo


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Motoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.07 msodperc