Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Motoros sárkány

Új motorizációk


A H2P egy vadonatúj motort dob piacra, ez az „Ecoyota”. Az eredeti háromhengeres Toyota motorból (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) kiinduló konstruktőrök célkitûzése az volt, hogy a klasszikus Rotaxnál gazdaságosabb, olcsóbb és könnyebb alternatívát kínáljanak.

Az 5600 ford./percen 82 lóerõt leadó négyütemű motor 3 az 1-ben inox kipufogóval és kevlárszíjas, 2.41/1 áttétellel, valamint programozható elektronikus befecskendezéssel rendelkezik. Óriási előnye, hogy 75%-os teljesítménynél be-éri 8 l/h fogyasztással, súlya pedig csak 70 kg. Az egyelőre Zenair, Savannah, G1 és Sky Ranger gépek erőforrásaként kipróbált újdonság sárkányba is integrálható, és mindeme előnyös tulajdonságai mellett teljesen vibrációmentes működését ígérik. A tesztelések után immár a gyártás is megkezdődött, az Ecoyota novembertől már elérhető lesz az európai nagyközönség számára.
Több infó: ecoyota.neuf.fr

A Toyota másokat is megihletett, a Loravia szeptemberben, Blois-ban mutatta be az ugyancsak a háromhengeres motorból kifejlesztett LOR 75-öt, melynek adatai: 75 lóerő, 75 kiló és 75 x 100 euró.

Szabad a pálya a vállalkozó kedvű barkácsolóknak, lehet próbálkozni...

Akinek ez sem elég, annak ajánljuk figyelmébe az amerikai Innodyn (www.innodyn.com) gázturbináját, melyet 165-től 225 lóerőig terjedő változatokban fejlesztettek ki. A 80 kilós súlyt sem elérő, 165 lóerős alaptípust hosszú hónapokig tartó tesztelés után már egy Piper J3 és egy RV 8 gépen alkalmazzák. A fogyasztás állítólag a kétütemű motorokénak megfelelő, de a jóval olcsóbb jet A üzemanyagból. Meglátjuk...



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Merevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc