Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

II. francia motoros ernyõs bajnokság Bretagne-ban


Ebben az évben 31 versenyzõt fogadott Loyat község repülõtere a motoros ernyõs bajnokságon. Pontivytõl nem messze, egy völgyes-erdõs területen vagyunk, ahol a bajnokság alatt a repteret nem kíméli az erõs szél, szerencsére az esõt megússzuk, és 7 számban születhet érvényes eredmény.

A Csatorna túlsó oldaláról érkezett Michel Carnet és Andy Phillips, akik egyébként 2. és 10. helyezést értek el, nem szerepelnek a nemzeti bajnokság eredménylistáján.
Egy tengerentúli sporttárs, Julien Stocker, aki épp most teszi le az oktatói vizsgát, hogy iskolát nyisson Réunion szigetén, az oktatóktól kölcsönkapott felszereléssel vesz részt a versenyen.
Estelle Chevalier az egyetlen nõ, aki szólóban indul.
Itt van Michael Campbell – Jones a Paramania Team erõsítésére, és bemutat egy Révolutiont, valamint az új Action GT-ket, amelyek közül 4 versenybe is száll; a mindenféle típusú ITV ernyõk felhõjében egy új Dakota is található. Mathieu Rouanet, aki Ozone-nal versenyez, az egyetlen Research ernyõvel nyeri meg a bajnokságot.
Sébastien André a VLD Skywalk Cayenne és Vito ernyõkkel ismertet meg minket.
3 kétfõs csapat csatázik a szólóban versenyzõkkel, és sikerül is a 4., 8. és 20. helyet megszerezniük annak ellenére, hogy õk is csak ugyanannyi üzemanyaggal gazdálkodhatnak a navigáció/economy feladat során!
Elsõ navigációs feladat: Michel és Jérôme mechanikai probléma miatt sajnos nem tudnak felszállni, de a harmadik versenyszámban egy szép 1000 pontos eredménnyel behozzák a hátrányt, és végül kétülésesben megnyerik a bajnokságot, Ludo Christelle csapatával vívott szép és méltó versengés után.
Az economy versenyszám igencsak megtizedeli a versenyzõket. Elsõ Mathieu 56,3 km-rel, több mint 10 km-rel megelõzve Michel Carnet-t, aki pedig igen gazdaságosan fogyasztó négyütemûjével indul. Michel és Pascal Simonini motorjukkal csak 10,8 km-re jutnak, Ludo ROS 125-ösével 25,1 km-t teljesít.
A gyorsasági navigáció általában a jól taktikázó és a legjobb felszereléssel induló versenyzõknek kedvez. Michel és Jérôme nyerik meg, mint tapasztalt vén rókák, Equinox 32 ernyõjükkel, amely immár 8 éves konstrukció! Aztán jönnek a többiek, Mathieu a PAP motorral szerelt Ozone-nal, Laurent a Paramania Action GT + H E R80 egységgel, majd Michel Carnet és Tony, az Atlantic Paramoteur egy ifjú reménysége, aki Tepee ernyõjével figyelemreméltóan teljesít: harmadik a szlalomban, és minden más számban is az elsõ 10 között végez.
Célra szállás: csak 11-en teljesítik sikerrel, Mathieu viszi el az 500 pontot.
Taktikai navigáció: az Action GT PAP által repített Tristan viszi el az 1000 pontot 52 ellenõrzõ ponttal, Pierre Yves Mancini követi 44-gyel, majd Andy 42-vel. 12-en esnek ki ebbõl a versenyszámból: 3 kényszerleszállás, 4 elrontott GPS pontok miatt, 4 szabálytalan és 1 idõtúllépés.
Szlalom: itt bontakozhatnak ki igazán az ernyõjüket és gépük lehetõségeit jól ismerõ pilóták. Mathieu ismét elsõ, õt követi Vincent Cézallier számos „házi” megoldással kiegészített TOP 80-asával, aztán az ifjú Tony, majd Tristan, Michel Carnet és Ludo, akik ebben a versenyszámban a kétszemélyes kategória gyõztesei.
Az utolsó szám: Mini Maxi, 2 maxi és 1 mini szakasszal, a második maxi szakasz során kötelezõ egy megadott leszállási pont érintése. 7 versenyzõ nem száll fel, mert a légkör egyre izmosabb, és sokaknak már nem maradt elég üzemanyaguk. Michel Carnet elszakítja a gyorsító kábelét, gyors barkácsolás után mégis elindul, és másodikként végez Tristan mögött, aki ügyesen kihasználja az Action GT elismerésre méltó sebességtartományát; a harmadik a fiatal Nicolas Salinas, szintén az új Action GT-vel. Mathieu 14., 725 ponttal, mert a harmadik szakaszon le kellett szállnia.
Érdekes, szép bajnokságot láttunk Alain Barrer profi felügyelete alatt, ahol a kétülésesek méltó ellenfelei voltak a szólóban versenyzõknek, dacára annak a pár deci üzemanyagnak!
Két ígéretes ifjú tehetség is bemutatkozott, Tony és Frédérique az Atlantique Paramoteurtõl, érdemes lesz figyelni rájuk. Jövõre újra találkozunk!

Szöveg és fotók: Claudine Lanaud és Lionel Richard


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.09 msodperc