Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Merevszárnyú UL

BE-SZI TOP – már Tökölön is


1998-as alapítása óta a BE-SZI TOP Kft. meghatározóvá vált a hazai repülős vállalkozások között. A zalakarosi és a sármelléki repülőtér mellett januártól már Tökölön is üzemelnek. Tevékenységük egyik alappillére továbbra is az UL-repülés – szeretettel várják a leendő pilótákat és repülőgép-tulajdonosokat.

– Annak idején szinte „véletlenül” kerültünk Zalakarosra – emlékszik vissza Gombkötő Szilárd, a BE-SZI TOP Kft. vezető oktatója –, ugyanis ott vettem meg az első repülőgépemet. A placc már akkoriban is megvolt, de nem ment valami jól – ezért is juthattunk hozzá a géphez. Ekkor a társaimmal gondoltunk egy nagyot… és elkezdtünk nagyon keményen dolgozni. Benne voltunk mindenben, ami valamilyen módon kapcsolódott a repüléshez.
A BE-SZI TOP ma már jelentős gépparkkal rendelkezik, emellett az FK típusú UL-ek magyarországi képviseletét is ellátják, méghozzá igen sikeresen. Az utóbbi időben az eredeti „bázis”, azaz Zalakaros mellett már Sármelléken is dolgoznak – a kis füves repülőtér csapadékosabb idő után értelemszerűen nem igazán használható. Sármelléknek viszont az idei évtől már ellenőrzött légtere is lesz – egyelőre csak annyi biztos, hogy szigorúbb szabályokat vezetnek majd be. A BE-SZI TOP immár nyolc repülőgépét pedig egyébként sem volt szerencsés egyetlen kisebb térségre koncentrálni; ha már fővároscentrikus országban élünk, a Budapest közelében lévő tököli repülőtér tűnt a legjobb választásnak. Szétosztották a gépparkjukat, egy kétmotoros, nyolcszemélyes Cessna 402-essel, egy Comettel, egy 226-os Trenerrel és egy Cessna 150-essel felköltöztek Tökölre. Nemsokára egy Polarist is „odatelepítenek”.
– Az első időkben belaktuk a hangárt, ismerkedtünk a helyi viszonyokkal… Tökölön nagyon kulturáltan működnek a dolgok, Talabos Gábor reptérparancsnokról csak jót tudok mondani. A jövőben pedig itt is végzünk ki- és átképzéseket, nagyrészt UL gépekkel, illetve a lehetőségek körét kibővítettük kétmotoros Multi Engine és műszeres IR képzéssel is. Csak elszántság kell hozzá, és jóval kevesebb pénz, mint számos más iskolában. Természetesen a kiképzés legfontosabb eleme a biztonság. 4 oktató kollégám van, mindannyian sokat próbált volt vadászpilóták és kereskedelmi pilóták. Együttvéve több mint 15 000 órát repültünk mostanáig.
Mindemellett Tökölön is megtekinthető és „tesztelhető” az általunk forgalmazott Comet típus. A többszörös fairfordi győztes Szabó „Topi” Zoltán, akit köztársasági ezüst érdemkereszttel tüntettek ki, szintén nálunk csinálta a polgári szakszolgálati és oktatói engedélyét. Az utóbbi időben számos más előrelépés is történt a BE-SZI TOP Kft. életében:
– Mindenképpen megemlíteném az Air Operation Certificate megszerzését, amely feljogosít arra, hogy egész Európában folytathatunk légi tevékenységet, cargóra és személyszállításra vonatkozóan egyaránt.
Egyre népszerűbb légitaxi-szolgáltatásunk, utast és csomagot egyaránt szállítunk. Az első 6 hónap alatt Stuttgartba már hétszer-nyolcszor vittünk árut az egyik nagy autógyártó cégnek – reméljük, a továbbiakban is szeretnének együttműködni velünk. Büszkék vagyunk arra, hogy a BE-SZI TOP Kft. lett a Sláger Rádió hivatalos légiszállítója – ez sok más szempont mellett már csak azért is kedvező számunkra, mert így még több repülőtéren „megmutathatjuk” magunkat.
Szilárdék rendszeresen kapnak felkéréseket bemutató repülésre. A Cometet tavaly már másodszor hívták meg a kecskeméti katonai repülőnapra. Az idei évben többek között Lengyelországban, illetve a hajdúszoboszlói repülőnapon fognak „vendégszerepelni”.
Zalaegerszegen a BE-SZI TOP szakmai felügyeletével fejezték be az önkormányzati tulajdonban lévő zalaegerszegi repülőtér fejlesztésének első fázisát. Körbekerítették a 93 hektáros területet, 1500 x 30 méteres pályát alakítottak ki, felújították az épületet és új tornyot építettek. Április 29–30-án és május 1-jén Zalaegerszegen is lesz repülőnap, természetesen Szilárdék bemutatója is a program részét alkotja majd.
– Jelenleg az új szabályozás, a JAR–FCL bevezetésére várunk – folytatja Szilárd. – Nyilván magasabbak lesznek az elvárások, de reményeink szerint a képzés is professzionálisabbá válik. Bízunk benne, hogy teljesíteni tudjuk majd az új feltételeket. Mi csak egyet szeretnénk: tisztességgel, becsülettel dolgozni, kizárólag a magunk ügyeivel foglalkozva. Mindenki másnak sok sikert és jó egészséget kívánunk.

– m –
Fotók: Koszta Péter


 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Merevszárnyú UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc