Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

Repülõbúcsú, azaz a „magyar Blois”


Hatodszorra rendezte meg a Halley cég az Apollo-találkozót, vagy ahogy Vereb Gyuri fogalmaz, a „repülõbúcsút”.

Találó az elnevezés: a szakma nagy része évrõl évre az egri találkozókon értesül arról, hogy merre tart az UL mûfaj, miközben Molnár Zoliék igyekeznek a szélesebb rétegekkel is megismertetni és lehetõség szerint megszerettetni a repülést. Mint mindig, most is gondoskodtak olyan „civil” programokról, mint például a lakossági körökben is nagy sikert aratott tûzijáték. A mindkét tábor elvárásaival kompatíbilis mûsor pedig a hastáncok produkciójában csúcsosodott ki.
A találkozó az egyetlen olyan „fórum” Magyarországon, ahol úgy igazán összejön a szakma, és az utóbbi szakági értekezleteken hovatovább természetessé vált „politizálás” mellõzésével vitathatja meg az UL-világ dolgait. Az idén sokan – biztos, ami biztos – már a találkozó elsõ napján befutottak. A tapasztalatok szerint ugyanis a spontán pénteki buli ütõsebb szokott lenni, mint a másnapi „szervezett” – az ilyesminek pedig gyorsan híre szalad.
Normál körülmények között nem múlhat el Apollo-találkozó Veres Zoli mûrepülõ Európa-bajnokunk bemutatója nélkül. Most se lett volna másképp, ha Zoli nem ragad Klagenfurtban – a baljós meteor miatt nem kockáztatta meg az átkelést az Alpokon, illetve a fölötte-körülötte kialakult égi szennyen. Bartovics József – ismert nevén Quack kapitány – „ugrott be” helyette. Sikerült is rábeszélnie a sárkányát néhány lightosabb „vereszolis” manõverre, jelentõsen csökkentve a mohó közönség hiányérzetét. De ha már választani kell Zoli és Quack között: az egyetlen ésszerû kompromisszumot az jelentené, ha jövõre mindketten „fellépnének”.
Egy 618-as motorral szerelt Apollo Racer GT C15 TN Apollo-transzparenst vontatott, közben – majd a leoldás után is – beüzemelte a füstölõt, hogy a nem szakmabelieknek is megadja a feelinget. A G1 egy Foxszal és egy sárkánnyal köteléket alkotva mutatkozott be a szakmának és – a város fölött repülve – Eger lakosságának. Ludányi Csaba szintén Foxszal vontatott egy Góbét, melynek pilótája Csordás István volt. A légi show szerves részét alkotta Tóth „Pamacs” Ferenc specialitásával, a „kígyóbûvülõ” számmal, bár ezúttal a farka jelentõs részét elhagyta menet közben.
– Nehéz év volt a 2005-ös – mondjaThuróczy Endre. – Mint ismeretes, sajnos több katasztrófa is történt. Az UL-társadalom átalakulóban van, az idén hoztuk létre az új szövetséget, amelyhez körülbelül 500 gép tartozik. Az UL-repülés életképességét a versenysport által tudnánk biztosítani – már ha az utóbbi kellõ támogatást kapna.
Legfeljebb remélhetjük, hogy Európa- és világbajnokunk szavai „illetékes helyen” is meghallgatásra találnak. Nem tehetünk mást, mint hogy türelmesen várunk a sorunkra és persze a következõ Apollo-találkozóra – még szerencse, hogy Molnár Zoli jóvoltából a kettõ közül legalább az utóbbi biztosra vehetõ.

– m –
Fotók: Koszta Péter


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

HátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.05 msodperc