Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Műrepülés

Pünkösdi repülőnap Zalakaroson


Repülésből nem lehet megélni – tartja a veretes mondás. A zalakarosi és sármelléki repülőtéren működő BE-SZI TOP Légiszolgáltató Kft. – mintegy rácáfolva a fenti bölcsességre – 1998-as alapítása óta meghatározóvá vált a hazai kisgépes vállalkozások között. Eközben abszolút nyitottak a „civil szféra” felé is: pünkösdi repülőnapjukra feltűnően sokan látogattak el, akik személyesen tesztelték a rendezvényen felvonultatott repülőgépeket.

Lapzártakor még nem volt pontos adat az érdeklődők számáról. Annyi bizonyos, hogy a „rendfenntartásban” közreműködő polgárőrök a háromnapos rendezvény második napján a zalakarosi repülőtér közvetlen vonzáskörében nagyjából 1200 autót számoltak meg.
A harmadik nap Veres Zoltánnal és Besenyei Péterrel „kiegészült” programjára pedig vélhetően még többen voltak kíváncsiak. Műrepülő virtuózaink nem is hazudtolták meg magukat: Zoli láthatóan a negatív figurákat részesítette előnyben, Peti a tőle megszokott határozottsággal és dinamizmussal repült. Nagy sikert aratott a Vörös Sólymok elnevezésű ötfős – pontosabban ötgépes – SF–25 Falke-kötelék, a Jak–18, továbbá – Tóth Csabával a bal egyesben – az AN–2. Bemutatkozott a méltán népszerű FK ultrakönnyű gépcsalád mindhárom tagja: az FK–9 Mark3, az FK–12 Comet és az FK–14 Polaris is. Az ejtőernyősök – többnyire tandemben – szinte folyamatosan „üzemeltek”. A rendezvény egyik díszvendége, Bochkor Gábor az FK–12 Comettel és persze a BE-SZI TOP Repülőiskola vezető oktatójával, Gombkötő Szilárddal ment el bemutató körre, a levegőből élő egyenesben közvetítve a tapasztaltakat. A rádiós „bátorságán” felbuzdulva számos érdeklődő utasként vállalkozott a repülésre. Típusok tekintetében a bőség zavarában tobzódhattak: választhatták az említett AN–2-est, Jak–18-ast vagy FK–12 Cometet, de – egy műrepülés erejéig – akár az oldtimer Zlin 226-os Trénert és pilótáját, Tóth Tamást is. A légtér csak a kisebb lokális esők idejére vált szabaddá, egyébként mindig akadt látnivaló az égen, ráadásul egy meglepően felkészült konferanszié, Huszár Hajnalka – a Pápa Városi Televízió munkatársa – közérthető magyarázata kíséretében. Szilárdék mostanra jelentős rutint szereztek a rendezvényszervezésben: a BE-SZI TOP fennállása óta több repülőnapot szerveztek országszerte, de Zalakaroson az idei volt a második. Tevékenységük egyik fő pillére persze továbbra is az oktatás – náluk bármit meg lehet tanulni, ami a kisgépes repüléssel kapcsolatos, ráadásul barátságosnak mondható árakkal dolgoznak. A reptér persze mindenki más előtt is nyitva áll, hártyás és merev szárnyút egyaránt szívesen látnak Zalakaroson. A placc 30x1000 méteres füves pályával (02–20) rendelkezik. A vendégek a reptéren lévő faházban szállhatnak meg, „kültéri” vizesblokk és gépkocsiparkoló is rendelkezésre áll. A hangárban ugyan nem tudnak helyet biztosítani a vendég gépek számára, de különben mindent lehet, méghozzá teljesen ingyen: sátorozni, a faházban aludni, repülni (illeték fizetése nélkül), kirándulni a Kis-Balatonhoz vagy meglátogatni a reptértől csak egy köpésre lévő „full extrás” gyógyfürdőt és strandot. Megfontolandó ajánlat, különösen annak fényében, hogy még a transzfert is díjmentesen biztosítják a fürdőig.

Hogy mi lehet a BE-SZI TOP sikerének a titka? A kemény munka mellett talán az, hogy Szilárdék kisrepülőgépes múltjuk ellenére sem ragaszkodnak foggal-körömmel a "komoly" általános kategóriához. Tevékenységükben meghatározó szerepet játszik egyebek közt az ul-repülés. Mindebből persze nem szeretnénk messzemenő következtetéseket levonni, de tény, hogy ez a fajta rugalmasság pedig nemcsak a vállalkozás életképességét növeli, hanem a repülés határait is kiszélesíti.

Mezei Kati írása, Szabó György fotói


 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Merevszárnyú ULMűrepülésRepterek

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc