Yves Rossy nem ma kezdte. Szörfözött már le hőlégballon oldalán, vagy egy 150 m magas vízsugár tetején, „repült” szabadesésben egy Mirage makett szárnyain, már amikor épp nem a svájci légierő Hunter, Tiger F-5E vagy éppen Mirage III-S vadászgépeinek vagy a Swissair DC 9-es, B 747-es, Airbus 319,20,21-es nagyvasainak a bot vagy szarvkormánya, újabban joystickje van a keze között. Ez a 45 éves svájci repülőrült a repülésnek a legmodernebb formáját is kipróbálta. Ez a műfaj csak azért nem fér bele az UL kategóriába, mert egy ultrakönnyű repülő szerkezetnek nem lehet több, mint egy hajtóműve.
2003-ban már kipróbálta a szabadesésben kinyitható-felfúvódó 2,5 m-es fesztávú szárnyat. Miután egy Pilatus Porterből kiugrott, sikerült átsiklania a Léman tó felett (12 km), mialatt csupán 3000 m magasságot veszített. Ez már 4-es siklószám!A következő lépés értelemszerűen az volt, hogy ezt a szárnyat valamilyen penge hajtóművel felszerelje. Fel is vette a kpcsolatot a Jet Cat-al, a világelső repülőmodell sugárhajtómű gyártóval. A Jet Cat nagy lelkesedéssel állt a project mellé és ki is fejlesztették a célra megfelelő hajtóművet. Ennek érdekében egy Pilatusra kívűl felfüggesztett repülő laboratóriumban 4000 m-es magasságban tesztelték a lehetséges motorokat, eddig ugyanis ezeket nem kellett ilyen nagy magasságban üzemeltetni. A felfújható 2,5 m-es fesztávú szárnyat egy merev (de szabadesés alatt nyitható-összecsukható) szénszálas szárnyra cserélték, amin ráadásul szervomotorok mozgatják a kormányfelületeket, illtve magát a szárnyat előre-hátra a repülőember hátán, a süllyedő-emelkedő mozgás érdekében. Többszöri berepülés, több sikertelen hajtóműindítási kisérlet után végül 2004 június 24,-én 19h30-kor Yves elengedte a Pilatus ajtókeretét 4000 m-el a svájci Yverdon reptere felett. Pár másodperc múlva meghúzta a szárnynyitó mechanizmus kallantyúját, 2500 m magasan, már vízszintes repülés közben beindította a két sugárhajtóművet, amint ezek stabilizálódtak rászúrta a gázt és 1600 m magasságban 180 km/h-s sebességgel több mint 4 percen át kötelékben repült a Pilatussal. Hab a tortán, még a füstölőt is bekapcsolta! Akkor azonban durva légköri turbulencia miatt a hajtóműveket kénytelen volt leállítani, holott az üzemanyagtartály még félig tele volt. Ejtőernyőt nyitott, összecsukta szárnyait és precízen célra szállt a reptéren már ünneplő barátok között. A márkát és az elvet természetesen levédték, ma már a földről induló és lábra leszálló változaton dolgoznak.