Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

Round Hungary 2004


Az egykori Round Hungary nyomán három pilóta – Patonai Tamás, illetve a Bábinszki Gábor–Szanati Pál formáció – két géppel a határokon belül repülte körbe az országot. A tervezett szeptemberi elejei indulást a kedvezõtlen idõjárási viszonyok és persze a permanens idõhiány többször elhalasztották – mígnem elérkezett az utolsó pillanat, 2004. október 17. Egyébként tavaly szintén ez idõ tájt, október 12-én repülte meg ugyanez a csapat a Fertõszentmiklós–Szeged útvonalat.

A Szanati–Bábinszki formáció Nagykanizsa 

fölött Az indulás napján hétágra szakadó esõ, erõs szél, alacsony felhõalap igyekezett „lebeszélni” a pilótákat a nagy utazásról – feltankolt és elõkészített gépeikkel egyetemben kénytelenek voltak „várakozó álláspontra” helyezkedni a fertõszentmiklósi placcon. Pécstõl és Nagykanizsától kértek információt. A pécsi tornyosok kérés nélkül is többször visszaszóltak – sajnos, nem sok biztatót tudtak mondani –, majd három óra körül Ferinc Vincétõl érkezett a várva várt hír: bár Nagykanizsán az idõjárás továbbra sem a legkedvezõbb, legalább az esõ elállt.
A riadóstartot követõen a pilóták melegfrontszéllel és annak valamennyi hozadékával – úgymint magas páratartalom, alacsony felhõalap és turbulencia – találták szemben magukat. A szokásosnál hevesebb légi tánc árán jutottak el Szombathelyig, ahol „igazolás” – azaz az ottjártukat dokumentáló pecsét és aláírás beszerzése – okán szálltak le, majd „technikai pakolás” következett. Menet közben ugyanis kiderült, hogy a Bábinszki–Szanati páros gépe túlterhelt, olyannyira, hogy alig lehetett a levegõben tartani. A túlélõ-felszerelés részét alkotó sátrak és más nehezebb tárgyak Tamás sárkányába kerültek át (ami szintén nem volt üres addig sem).
A Szombathely–Nagykanizsa szakasz jelentõs részét felhõk fölött tették meg, ami – mint mondják – még mindig elviselhetõbb volt, mint felhõk alatt repülni. Nagykanizsáról indultak is volna tovább Pécsre, aztán a lehetõségeket mérlegelve – úgymint szembeszél, közelgõ napnyugta – nem látták értelmét még aznap bevállalni a 180 kilométeres utat. Szállást, hangárt Ferinc Vince biztosított számukra.

– Másnap reggel kiváló repülési feltételek között kezdtük meg a Pécs felé vezetõ szakaszt – meséli Tamás. – Gyönyörû látványt nyújtott a talaj menti ködbõl elõ-elõbukkanó zalai dombság. Pécsi leszállás (és igazolás) után Baja volt a következõ állomásunk, közelebbrõl az ottani csodálatos magánrepülõtér. Kétfelé osztottuk a gépemre rögzített 20 literes kannában lévõ üzemanyagot, és immár félhátszél segítségével mentünk tovább Szegedre.
A „halászlé fõvárosában” Gábor édesapja fogadott minket (Gábor eredetileg szegedi). A városban ebédeltünk, és mire visszaértünk a reptérre, a szél – nem kis csodálkozásunkra – hihetetlenül beerõsödött. Felszállás után fél Szegedet bejártam a levegõben, mire irányba tudtam fordítani a gépet – olyan 15–20, de inkább 20 csomós oldalszél fúj A helyzet erõsen emlékeztetett arra, amikor tavaly a Bakony fölött viharba keveredtünk.


Hasonlóan kellemes körülmények között folytatták útjukat Békéscsabáig, ahol szinte egy helyben, mint egy helikopter, de sikeresen leszálltak. „Õrültek vagytok”, dicsérte õket egy ottani illetõségû pilóta. Beszerezték az aktuális igazolást, és Hajdúszoboszló érintésével irány Nyíregyháza.
– Valamennyi között ezt az útszakaszt tettük meg a leggyorsabban, lényegében teljes hátszélben – folytatja Tamás. – C17TN és CXMD szárnyaink a földhöz képest idõnként elérték a 150 kilométer/órás sebességet. (Amúgy a CXMD utazósebessége – mint nyilván ismeretes – 72–74 kilométer/óra.) Örömünket némiképp beárnyékolta, hogy a Debrecentõl az ottani „nagygépes” üzem, illetve az alacsony felhõalap miatt csak a felhõk alatt repülhettünk. Rendkívül dobálós, turbulens körülmények között jutottunk el Nyíregyházáig. A helybeli pilóták kitettek magukért: hangárral, szállással, vacsorával fogadtak, elvittek bennünket benzinért. Fantasztikusan jó fejek, igazi haverok lettünk.

Balról jobbra: Szanati Pál, Bábinszki Gábor, Patonai Tamás Reggel szembeszélben indultak tovább Atkárra. Felszállás után negyed órával sûrû talaj menti köd alakult ki, gyakorlatilag talajlátás nélkül jutottak el Mezõkövesdig – az egyetlen navigációs támpontot a visontai erõmû kéménye, jelentette. A földhöz képesti sebességük ekkor már csak 55 kilométer/óra körül volt. Bár szívélyesen fogadták õket, nem idõzhettek sokáig Atkár golfpálya minõségû fel- és leszállóhelyén.

Úton Pécs felé, a ködbõl elõbukkanó zalai 

dombság Az ismert magasságkorlátozások miatt rendkívül alacsonyan, turbulens, szélnyírásos idõben kúsztak be a következõ állomást jelentõ dunakeszi repülõtérre. (Szerencsétlenségükre Ferihegy velük „egy irányban” üzemelt.)
– Dunakeszin megint csak kedves és segítõkész fogadtatásban volt részünk, és ez nemcsak sárkányosok részérõl – mondja Tamás. – Hámori Tibi például a helyszínre szállított 40 liter benzinnel várt bennünket. Többen segítettek a Budapestet elkerülõ, Pilis fölött vezetõ szakasz földi megtervezésében is.

Az ember és a természet – itt konkrétan a melegfrontszél – viszonya, mondja a képrõl Tamás Több töréspont érintésével – és minden addiginál nagyobb turbulenciákkal, szélnyírásokkal megküzdve – tették meg a Dunakeszi–Pér szakaszt. Olykor csak az övnek köszönhetõen nem estek ki az ülésbõl, mondják. Útjuk során a péri reptér volt az egyetlen, ahol leszállási illetéket kellett fizetniük. (Itt egyébként csak az aktuális igazolás miatt szálltak le.) Sárkányoknak nyoma sem volt, az egyfõs fogadóbizottságot Fertõszentmiklósról átrepült merevszárnyú-pilótatársuk alkotta.

A nyíregyházi felszálláshoz képest 6 óra 25 perc repült idõ elteltével landoltak Fertõszentmiklós repülõterén – a vártnál gyengébb szembeszél miatt jóval a tervezett idõpont elõtt. Összes repült idejük az 1049,9 kilométeres útvonalon 14 óra 15 perc volt.

– m –
Fotók: Patonai Tamás



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   


the gift (rtkels: 1)
Szerz: paulpaaterson Dtum: 2006. jnius 22. cstrtk, 22:38
(Profil | zenet kldse)
virus [thisvirusabout.blogspot.com] - virus denavir [todenaviras.blogspot.com] - denavir backgammon piece [bybackgammonpiececom.blogspot.com] - backgammon piece cheap xenical [itcheapxenicalfor.blogspot.com] - cheap xenical forex uk [isforexukwww.blogspot.com] - forex uk casino in indian new york [acasinoinindiannewyorkcom.blogspot.com] - casino in indian new york forex forum [toforexforumare.blogspot.com] - forex forum msn backgammon [anmsnbackgammonen.blogspot.com] - msn backgammon forex trend [inforextrendbe.blogspot.com] - forex trend professional poker tour [itprofessionalpokertouras.blogspot.com] - professional poker tour free omaha poker [fromfreeomahapokerare.blogspot.com] - free omaha poker backgammon on line [combackgammononlineare.blogspot.com] - backgammon on line uk [whereuka.blogspot.com] - uk bank loans [whenbankloansan.blogspot.com] - bank loans casino game slot video [ancasinogameslotvideofor.blogspot.com] - casino game slot video loans in uk [ofloansinukin.blogspot.com] - loans in uk jelly fish backgammon [ajellyfishbackgammonor.blogspot.com] - jelly fish backgammon master swing trader [onmasterswingtraderas.blogspot.com] - master swing trader backgammon supply [thebackgammonsupplyan.blogspot.com] - backgammon supply poker player ranking [bypokerplayerrankingis.blogspot.com] - poker player ranking no credit auto loans [whennocreditautoloanson.blogspot.com] - no credit auto loans leather backgammon set [areleatherbackgammonsetabout.blogspot.com] - leather backgammon set online backgammon [comonlinebackgammonwith.blogspot.com] - online backgammon baby gifts [thebabygiftson.blogspot.com] - baby gifts the gift [thatthegiftthis.blogspot.com] - the gift You should emulate your heros, but don't carry it too far. Especially if they are dead.




viagra (rtkels: 1)
Szerz: paulpaaterson Dtum: 2006. jlius 02. vasrnap, 23:30
(Profil | zenet kldse)
cingular ringtones [whocingularringtoneswhen.blogspot.com] - cingular ringtones casino game shock wave [incasinogameshockwavewww.blogspot.com] - casino game shock wave adipex [onadipexabout.blogspot.com] - adipex online backgammon [wwwonlinebackgammonas.blogspot.com] - online backgammon how to play backgammon [washowtoplaybackgammonor.blogspot.com] - how to play backgammon motorola v60 [onmotorolav60und.blogspot.com] - motorola v60 wallpaper [ofwallpaperen.blogspot.com] - wallpaper forex tips [thisforextipsthat.blogspot.com] - forex tips buy valtrex [arebuyvaltrexwith.blogspot.com] - buy valtrex forex mhv [thatforexmhvan.blogspot.com] - forex mhv easy forex [ofeasyforexwill.blogspot.com] - easy forex rtx [asrtxwww.blogspot.com] - rtx biloxi casino grand oasis [bybiloxicasinograndoasisis.blogspot.com] - biloxi casino grand oasis refco forex [anrefcoforexfor.blogspot.com] - refco forex poker sale table top [apokersaletabletopthat.blogspot.com] - poker sale table top college poker tournament [ascollegepokertournamentcom.blogspot.com] - college poker tournament best day trader [wwwbestdaytraderen.blogspot.com] - best day trader casino download free no [atcasinodownloadfreenowww.blogspot.com] - casino download free no loan application [whenloanapplicationthis.blogspot.com] - loan application money loans [themoneyloanswhen.blogspot.com] - money loans buy acyclovir [anbuyacyclovirwho.blogspot.com] - buy acyclovir buy zovirax online [aboutbuyzoviraxonlineas.blogspot.com] - buy zovirax online buy aciphex [whobuyaciphexde.blogspot.com] - buy aciphex the gift [wasthegiftthe.blogspot.com] - the gift viagra [thisviagrade.blogspot.com] - viagra Excellent day for putting Slinkies on an escalator.



Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.07 msodperc