Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Motoros sárkány

Round Hungary 2004


Az egykori Round Hungary nyomán három pilóta – Patonai Tamás, illetve a Bábinszki Gábor–Szanati Pál formáció – két géppel a határokon belül repülte körbe az országot. A tervezett szeptemberi elejei indulást a kedvezőtlen időjárási viszonyok és persze a permanens időhiány többször elhalasztották – mígnem elérkezett az utolsó pillanat, 2004. október 17. Egyébként tavaly szintén ez idő tájt, október 12-én repülte meg ugyanez a csapat a Fertőszentmiklós–Szeged útvonalat.

A Szanati–Bábinszki formáció Nagykanizsa 

fölött Az indulás napján hétágra szakadó eső, erős szél, alacsony felhőalap igyekezett „lebeszélni” a pilótákat a nagy utazásról – feltankolt és előkészített gépeikkel egyetemben kénytelenek voltak „várakozó álláspontra” helyezkedni a fertőszentmiklósi placcon. Pécstől és Nagykanizsától kértek információt. A pécsi tornyosok kérés nélkül is többször visszaszóltak – sajnos, nem sok biztatót tudtak mondani –, majd három óra körül Ferinc Vincétől érkezett a várva várt hír: bár Nagykanizsán az időjárás továbbra sem a legkedvezőbb, legalább az eső elállt.
A riadóstartot követően a pilóták melegfrontszéllel és annak valamennyi hozadékával – úgymint magas páratartalom, alacsony felhőalap és turbulencia – találták szemben magukat. A szokásosnál hevesebb légi tánc árán jutottak el Szombathelyig, ahol „igazolás” – azaz az ottjártukat dokumentáló pecsét és aláírás beszerzése – okán szálltak le, majd „technikai pakolás” következett. Menet közben ugyanis kiderült, hogy a Bábinszki–Szanati páros gépe túlterhelt, olyannyira, hogy alig lehetett a levegőben tartani. A túlélő-felszerelés részét alkotó sátrak és más nehezebb tárgyak Tamás sárkányába kerültek át (ami szintén nem volt üres addig sem).
A Szombathely–Nagykanizsa szakasz jelentős részét felhők fölött tették meg, ami – mint mondják – még mindig elviselhetőbb volt, mint felhők alatt repülni. Nagykanizsáról indultak is volna tovább Pécsre, aztán a lehetőségeket mérlegelve – úgymint szembeszél, közelgő napnyugta – nem látták értelmét még aznap bevállalni a 180 kilométeres utat. Szállást, hangárt Ferinc Vince biztosított számukra.

– Másnap reggel kiváló repülési feltételek között kezdtük meg a Pécs felé vezető szakaszt – meséli Tamás. – Gyönyörű látványt nyújtott a talaj menti ködből elő-előbukkanó zalai dombság. Pécsi leszállás (és igazolás) után Baja volt a következő állomásunk, közelebbről az ottani csodálatos magánrepülőtér. Kétfelé osztottuk a gépemre rögzített 20 literes kannában lévő üzemanyagot, és immár félhátszél segítségével mentünk tovább Szegedre.
A „halászlé fővárosában” Gábor édesapja fogadott minket (Gábor eredetileg szegedi). A városban ebédeltünk, és mire visszaértünk a reptérre, a szél – nem kis csodálkozásunkra – hihetetlenül beerősödött. Felszállás után fél Szegedet bejártam a levegőben, mire irányba tudtam fordítani a gépet – olyan 15–20, de inkább 20 csomós oldalszél fúj A helyzet erősen emlékeztetett arra, amikor tavaly a Bakony fölött viharba keveredtünk.


Hasonlóan kellemes körülmények között folytatták útjukat Békéscsabáig, ahol szinte egy helyben, mint egy helikopter, de sikeresen leszálltak. „Őrültek vagytok”, dicsérte őket egy ottani illetőségű pilóta. Beszerezték az aktuális igazolást, és Hajdúszoboszló érintésével irány Nyíregyháza.
– Valamennyi között ezt az útszakaszt tettük meg a leggyorsabban, lényegében teljes hátszélben – folytatja Tamás. – C17TN és CXMD szárnyaink a földhöz képest időnként elérték a 150 kilométer/órás sebességet. (Amúgy a CXMD utazósebessége – mint nyilván ismeretes – 72–74 kilométer/óra.) Örömünket némiképp beárnyékolta, hogy a Debrecentől az ottani „nagygépes” üzem, illetve az alacsony felhőalap miatt csak a felhők alatt repülhettünk. Rendkívül dobálós, turbulens körülmények között jutottunk el Nyíregyházáig. A helybeli pilóták kitettek magukért: hangárral, szállással, vacsorával fogadtak, elvittek bennünket benzinért. Fantasztikusan jó fejek, igazi haverok lettünk.

Balról jobbra: Szanati Pál, Bábinszki Gábor, Patonai Tamás Reggel szembeszélben indultak tovább Atkárra. Felszállás után negyed órával sűrű talaj menti köd alakult ki, gyakorlatilag talajlátás nélkül jutottak el Mezőkövesdig – az egyetlen navigációs támpontot a visontai erőmű kéménye, jelentette. A földhöz képesti sebességük ekkor már csak 55 kilométer/óra körül volt. Bár szívélyesen fogadták őket, nem időzhettek sokáig Atkár golfpálya minőségű fel- és leszállóhelyén.

Úton Pécs felé, a ködből előbukkanó zalai 

dombság Az ismert magasságkorlátozások miatt rendkívül alacsonyan, turbulens, szélnyírásos időben kúsztak be a következő állomást jelentő dunakeszi repülőtérre. (Szerencsétlenségükre Ferihegy velük „egy irányban” üzemelt.)
– Dunakeszin megint csak kedves és segítőkész fogadtatásban volt részünk, és ez nemcsak sárkányosok részéről – mondja Tamás. – Hámori Tibi például a helyszínre szállított 40 liter benzinnel várt bennünket. Többen segítettek a Budapestet elkerülő, Pilis fölött vezető szakasz földi megtervezésében is.

Az ember és a természet – itt konkrétan a melegfrontszél – viszonya, mondja a képről Tamás Több töréspont érintésével – és minden addiginál nagyobb turbulenciákkal, szélnyírásokkal megküzdve – tették meg a Dunakeszi–Pér szakaszt. Olykor csak az övnek köszönhetően nem estek ki az ülésből, mondják. Útjuk során a péri reptér volt az egyetlen, ahol leszállási illetéket kellett fizetniük. (Itt egyébként csak az aktuális igazolás miatt szálltak le.) Sárkányoknak nyoma sem volt, az egyfős fogadóbizottságot Fertőszentmiklósról átrepült merevszárnyú-pilótatársuk alkotta.

A nyíregyházi felszálláshoz képest 6 óra 25 perc repült idő elteltével landoltak Fertőszentmiklós repülőterén – a vártnál gyengébb szembeszél miatt jóval a tervezett időpont előtt. Összes repült idejük az 1049,9 kilométeres útvonalon 14 óra 15 perc volt.

– m –
Fotók: Patonai Tamás



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   


the gift (Értékelés: 1)
Szerző: paulpaaterson Dátum: 2006. június 22. csütörtök, 22:38
(Profil | Üzenet küldése)
virus [thisvirusabout.blogspot.com] - virus denavir [todenaviras.blogspot.com] - denavir backgammon piece [bybackgammonpiececom.blogspot.com] - backgammon piece cheap xenical [itcheapxenicalfor.blogspot.com] - cheap xenical forex uk [isforexukwww.blogspot.com] - forex uk casino in indian new york [acasinoinindiannewyorkcom.blogspot.com] - casino in indian new york forex forum [toforexforumare.blogspot.com] - forex forum msn backgammon [anmsnbackgammonen.blogspot.com] - msn backgammon forex trend [inforextrendbe.blogspot.com] - forex trend professional poker tour [itprofessionalpokertouras.blogspot.com] - professional poker tour free omaha poker [fromfreeomahapokerare.blogspot.com] - free omaha poker backgammon on line [combackgammononlineare.blogspot.com] - backgammon on line uk [whereuka.blogspot.com] - uk bank loans [whenbankloansan.blogspot.com] - bank loans casino game slot video [ancasinogameslotvideofor.blogspot.com] - casino game slot video loans in uk [ofloansinukin.blogspot.com] - loans in uk jelly fish backgammon [ajellyfishbackgammonor.blogspot.com] - jelly fish backgammon master swing trader [onmasterswingtraderas.blogspot.com] - master swing trader backgammon supply [thebackgammonsupplyan.blogspot.com] - backgammon supply poker player ranking [bypokerplayerrankingis.blogspot.com] - poker player ranking no credit auto loans [whennocreditautoloanson.blogspot.com] - no credit auto loans leather backgammon set [areleatherbackgammonsetabout.blogspot.com] - leather backgammon set online backgammon [comonlinebackgammonwith.blogspot.com] - online backgammon baby gifts [thebabygiftson.blogspot.com] - baby gifts the gift [thatthegiftthis.blogspot.com] - the gift You should emulate your heros, but don't carry it too far. Especially if they are dead.




viagra (Értékelés: 1)
Szerző: paulpaaterson Dátum: 2006. július 02. vasárnap, 23:30
(Profil | Üzenet küldése)
cingular ringtones [whocingularringtoneswhen.blogspot.com] - cingular ringtones casino game shock wave [incasinogameshockwavewww.blogspot.com] - casino game shock wave adipex [onadipexabout.blogspot.com] - adipex online backgammon [wwwonlinebackgammonas.blogspot.com] - online backgammon how to play backgammon [washowtoplaybackgammonor.blogspot.com] - how to play backgammon motorola v60 [onmotorolav60und.blogspot.com] - motorola v60 wallpaper [ofwallpaperen.blogspot.com] - wallpaper forex tips [thisforextipsthat.blogspot.com] - forex tips buy valtrex [arebuyvaltrexwith.blogspot.com] - buy valtrex forex mhv [thatforexmhvan.blogspot.com] - forex mhv easy forex [ofeasyforexwill.blogspot.com] - easy forex rtx [asrtxwww.blogspot.com] - rtx biloxi casino grand oasis [bybiloxicasinograndoasisis.blogspot.com] - biloxi casino grand oasis refco forex [anrefcoforexfor.blogspot.com] - refco forex poker sale table top [apokersaletabletopthat.blogspot.com] - poker sale table top college poker tournament [ascollegepokertournamentcom.blogspot.com] - college poker tournament best day trader [wwwbestdaytraderen.blogspot.com] - best day trader casino download free no [atcasinodownloadfreenowww.blogspot.com] - casino download free no loan application [whenloanapplicationthis.blogspot.com] - loan application money loans [themoneyloanswhen.blogspot.com] - money loans buy acyclovir [anbuyacyclovirwho.blogspot.com] - buy acyclovir buy zovirax online [aboutbuyzoviraxonlineas.blogspot.com] - buy zovirax online buy aciphex [whobuyaciphexde.blogspot.com] - buy aciphex the gift [wasthegiftthe.blogspot.com] - the gift viagra [thisviagrade.blogspot.com] - viagra Excellent day for putting Slinkies on an escalator.



Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.01 másodperc