Andi Siebenhofer megszakította 940 kilométeres távolságivilágrekord-kísérletét. Az osztrák pilóta 2003. december 19-én egy átalakított Flyke-kal a görögországi Kalamatából indult Egyiptom felé.
A tervek szerint "snúrban", azaz a Földközi-tenger fölött
haladva, 17-18 órás repülés után kellett volna földet
érnie az alexandriai közforgalmi
repülõtéren, közelebbrõl
két Boeing-747-es között.
Krétát elhagyva - körülbelül 200 kilométeres repülés
után - a házilag barkácsolt benzinpumpa,
ami a póttartályokból
látta volna el üzemanyaggal a motort , felmondta
a szolgálatot, a fõtartályban lévõ üzemanyag mennyisége
pedig kizárta a célba
érést. Sieberhofer megfordult, és
teljes gázzal, szembeszélben igyekezett visszajutni Kalamatába.
Peloponnészosznál járt, mikor a
túlterhelés
következtében a motor kimúlt. A pilóta sérülésmentesen,
alig 20 méterre a parttól kényszerszállt a vízre.
Várhatóan tavasszal
Siebenhofer újra megkísérli a Földközi-
tenger átrepülését.
- m -
Fotók: Sieberhofer
archív
Mûszaki adatok:
Motor: Fresh Breeze Monster
(30 LE)
Trájk: Flyke, Fresh Breeze (átalakított)
Üzemanyag: 11 l (széria) + 75 l (póttartály)
Biztonsági felszerelés: felfújható
tömlõ,
vészjeladó, jelzõrendszer (motorleállásnál
200 méteren "szól"), eltávolítható motor és póttartályok,
irányítható Retter Papillion
(Vonblon)
Ernyõ: XIX FORM 2 (speciális konstrukció)
Navigáció: GPS, logger, iránytû
Tervezett repülési idõ: 17 óra
(+1 óra
tartalék)